The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

lördag 4 februari 2012

Våra möbler är på plats!




Jag känner mig riktigt glad och tillfreds med tillvaron just nu. I fredags fick vi äntligen våra möbler.
Vad vi har längtat!

Det var full rulle här. Först skulle nästan alla hyrmöbler ut ur huset och sen skulle alla  våra saker och möbler in i huset. Naturligtvis kom inte någon i tid. De som skulle flytta ut möblerna kom en timme för sent och de som skulle flytta in våra saker kom en halv timme för tidigt. Det var faktiskt riktigt roligt att titta på dem när de höll på att flytta. Gubbarna som flyttade ut möblerna hade inte speciellt stor koll på vad och hur de skulle flytta. Det tog till exempel en halvtimme för 3 gubbar att montera ner en säng. De andra flyttkillarna, som kom från en proffesionel flyttfirma, stod först och bara suckade över hur de andra hanterade sitt jobb, tills han som hade något slags huvudansvar erbjöd deras flytthjälp. Han insåg väl att om de inte hjälpte till så skulle de aldrig få göra sitt eget jobb. Vi var mycket tacksamma över det, för det innebar att det gick lite fortare. Sen när väl alla hyrmöbler var ute så gick det fort. Snabbt in med alla lådor och möbler , sen stod Patrik där och prickade av på en lista  och jag pekade var allt skulle stå. De monterade möbler, plockade ur från lådor och ställde in i skåp och" sim sala bim", så  var vårt hus ett hem. Kanske inte riktigt fullt ut, vi har fortfarande alla tavlor kvar, som måste sättas upp på väggarna.

Efter den intensiva dagen så var Patrik helt slut, sen han dragit på sig en kraftig förkylning. I går (lördag) låg han nerbäddad hela dagen i sängen . Medans han låg där sprang jag trappa upp och trappa ner och städade, för att försöka få bort det värsta flyttdammet. Passande nog ringde faktiskt min ena granne på dörren i helgen och ville hjälpa till och förmedla en " Ayi" till mig, så nu ska jag  ha en Ayi på provanställning under nästa vecka.

Patrik kollar så vi fått med alla våra saker.
Sara gömmer sig bakom ett paket.

Vårat vardagsrum

Idag har vi varit på Ikea och handlat . När våra saker är på plats upptäcker vi vad vi saknar.
Det blev kuddar, kökssaker och mycket mer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar