The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

söndag 12 februari 2012

Lugn Helg!

Har varit en ganska lugn helg. Vi satte upp några tavlor på väggarna igår eller rättare sagt, jag visade var de skulle vara och Patrik satte upp dem. Så traditionella roller har vi. Sen vet jag inte vart den dagen tog vägen. Den bara försvann.
Idag har barnen kämpat med sina läxor. Det är en tuff omställning att gå från en svensk skola  till en internationell skola. Kraven upplevs och är nog högre och med kraven kommer det mer läxor. Till detta sker undervisningen på engelska och all litteratur är på engelska. Så just nu är det våra barn som har det tuffast. Men jag vet att de fixar det, för människan har en otrolig kapacitet att klara av och hantera förändringar.
Imorgon har vi kinesiska, men jag skiver mer om det senare. Känner mig trött, så det är nog dags att gå och lägga sig. God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar