The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

onsdag 15 februari 2012

"Lost Heaven"

Stackars Sara har blivit sjuk igen. Andra förkylningen sen vi kom hit, dessutom med en huvudvärk som inte vill gå över. Så nu har hon varit hemma i två dagar  för att kurera sig.

Jag har äntligen fått kontakt med lite andra i området. Det visade sig att det ordnas lunchträffar med  boende i området. I går  var jag på  min första lunchträff och träffade  5  trevliga damer/ tjejer, alla med olika nationaliteter.  Vi åt fantastiskt god mat på " Lost heaven" i French concession  (www.lostheaven.com.cn), centrala Shanghai.  Maten, som tillagas där, kommer från provinsen Yunnan ( nära Tibet) och påminner om  Thaimat. Mycket God. Dit ska jag gå fler gånger! Dessutom hade de fotoutställning med bilder från provinsen. Såg ut att vara sagoligt vackert där . Så nu har man ytterligare en plats man vill besöka. Vet inte hur vi ska hinna med allt.

1 kommentar:

  1. Nu tänker jag lite på dig och gör mig i ordning för middag hos Emma...Det saknas verkligen en tjej eller två i gänget nu...

    SvaraRadera