The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

söndag 19 februari 2012

Middagsgäster

I går hade vi gäster hemma för första gången. Jag hade bestämt mig för att laga en kreolkansk gryta, men det fick jag snabbt ändra på eftersom jag inte kunde hitta alla ingredienser i mataffären. Då fick jag tänka om och lyckades hittade på en ny rätt under tiden jag handlade mat. Det blev kycklingfilé med ett täcke av fetaost , crémefraiche., soltorkade tomater och basilika. Tyvärr har jag inte lyckats hitta färsk basilika så det fick bli torkad. Hur som helst  kvällen blev mycket lång och vi gick inte och la oss förren klockan 3. Det var länge sen jag var uppe så sent. Vi satt och pratade om allt möjligt och tiden bara försvann. Patrik fick dessutom en ny "Wiskeykompis". Brian , som kommer från England, tackade inte nej  till en "singel malt" till Patriks stora glädje.
 Ebba och Sara hade också för första gången en kompis sovande över, Martina från Spanien. Det kändes som de hade det riktigt trevligt och mysigt, även om det klagades på att vi vuxna skrattade alldeles för högt.
I går hann jag , Sara och Axel även med ett besök till Flowermarket och Pearl city ( fakemarknad). Vi köpte lite födelsedagspresenter till Patrik, som fyller år imorgon.

Idag gick jag in på aftonbladet och fick se vem som vann igår i melodifestivalen. Jag som inte ens sett numret har ändå mycket svårt att förstå hur en som Ranelid kan gå vidare.  Nu måste vi ju bara se detta omtalande nummer. Få bli på datorn i kväll kanske.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar