The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

lördag 14 januari 2012

Ordning på torpet!

Igår  gick jag och köpte mig en dammsugare. Åh vad härligt! Orkade inte vänta på vår container.
Det är nog det bästa beslutet jag gjort sen jag kom hit. För nu börjar vårt hus äntligen kännas lite rent. Idag har vi fixat och försökt få lite bättre ordning i huset. Mycket tack vare Patrik. Eftersom jag har varit lite (eller mycket) deppig i veckan har jag inte kännt mig så motiverad till att hålla jätte bra ordning. Idag när jag vaknade och kom ner till köket, möttes jag av en mycket bestämd make som ville få lite ordning på torpet. Han fick igång både mig och barnen och det ska han ha stor eloge för. Jag behövde verkligen det.  Ebba dammsög, Axel putsade fönster och Sara plockade undan saker.
Patrik satte upp krokar i vår lilla hall, så nu behöver inte väskor ligga på golvet och ta mycket plats.
Jag satte in barnens skolfoton i fotoramar, samtidigt som jag regelbundet sprang ner till tvättstugan och tog hand om tvätten. Så nu börjar vårt hus att likna ett hem. Fast den riktiga hemkänslan kommer nog inte för än våra möbler kommer.

Vi har skaffat Tv4 - premium, så igår hade vi ett riktigt svenskt fredagsmys. Tillsammans satt vi och tittade på mästerkocken och åt Ikeas diamchoklad. När alla hade somnat satt jag sen uppe och tittade på The Voice - Sverige. En helt okej fredagskväll med andra ord.

Nu sitter jag och Ebba och väntar på resten av familjen som har varit och simmat. Förhoppningsvis har de beställt lite hämtmat. Det blir en hel del hämtmat här. Vi har en bra indisk restaurang och  en bra  thai restaurang i området, men idag har barnen önskat sig pizza. Med tanke på att det är dyrt att handla impoterade matvaror ( och det blir en hel del importerat i matvagnen), så blir det troligtvis inte dyrare att köpa hämtmat. Gott ska det bli  i allefall!






1 kommentar:

  1. Låter härligt med lite ordning!!! Vi måste snart höras på Skype! KRAM

    SvaraRadera