The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

söndag 22 januari 2012

Gott Nytt År - igen!

Då har vi fått uppleva ett kinesiskt nyår. Jag har nog aldrig varit med om så mycket smällare och raketer som igår. Det skjöts och smälldes precis över allt. Finns det minsta lilla utrymme så ska raketerna upp..Eftersom husen i Kina inte är riktigt byggt med samma kvalité som i Sverige , så har glasrutorna inte riktigt lika tjocka glas som i svenska hus. Därför kändes det ibland som raketerna skjöts precis utanför vårt sovrumsfönster och ibland t om inne i sovrummet.

Igår passade iallefall Patrik och Axel på att köpa en hel del smällare och några miniraketer. Jag vet inte vem som var gladast av att få köpa, men roligt hade de. Sen på kvällen stod det fyra ivriga och entusiastiska människor på balkongen/ terassen och sköt för fulla muggar. Jag får väl erkänna att jag också smällde av några och hade " lite" roligt. Så igår kändes det som vi firade vårt nyår på riktigt.

Jag försökte t.om. laga en svensk klassiker - potatisgratäng. Den blev helt okej, även om potatisen inte är av samma substans som den svenska. Lite mer vattnig och lite sötare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar