The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

söndag 15 januari 2012

planering

Jag har nu förstått hur viktigt det är att  planera sin dag när man inte jobbar, annars kommer man ju bli fullständigt slapp och slö. Jag  har därför bestämt mig för att mina dagar, som jag inte har något speciellt planerat på, ska se ut som följande:
Bädda sängarna, plocka undan i varje rum, sätta på en maskin tvätt, sortera  och vika tvätt, gå till gymmet , äta lunch( bäst att skriva upp det annars lär jag väl glömma av att äta)

För maken och barnen rullar vardagen på. Tjejerna ska åka på sin första utflykt med skolan idag. Jag tror att de skulle till någon gammal stad ca en halvtimme med buss från skolan. Utflykten ingår i historiaundervisningen

Axel har förmånen att ha simmning på schemat. Varje måndag har han simskola i skolans egna lilla simhall, så även den måndagen. Känns jätte bra att han får möjlighet att öva sin simmning på skoltid.

När det gäller aktviteter för barnen, så har Ebba börjat rida på ett stall en halvtimmes bilfärd från där vi bor. Det är en liten utmaning för henne eftersom undervisningen sker på engelska och de lär ut på ett annat sätt en vad hon är van vid. Men jag är övertygad om att hon fixar det. Hon saknar naturligtvis sina ridkompisar och hästarna på gamla ridskolan, men med tiden kommer hon säkert in i den här ridskolan också. Vad jag har förstått verkar hästarna i allefall pigga, glada och se ut att mår bra.

Sara vill börja spela fotboll. Hon har fått tips om en fotbollskola inte långt från där vi bor. Jag har skickat en förfrågan , så nu får vi hålla tummarna att det finns plats. För Axel är det tennis som gäller. Jag hoppas att vi kan hitta en skola även för honom.

Nej, nu måste jag ta tag i min lilla planering, annars går väl hela den här dagen också till ingen nytta.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar