The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

tisdag 22 maj 2012

Slappar, hoppas, längtar!

Det känns lite som jag går på halvfart just nu. Helgen var inte ens halvfart, den var viloläge. Jag orkade ingenting pga lågtrycket som hängde som ett lock över Shanghai. Vi fick inte mycket gjort, utan slappade hela helgen. Igår, måndag, fortsatte i samma anda. Jag var fortfarande trött av sviterna från helgens orkeslösa tillstånd. Kände inte att jag hade någon lust med träning, ingen lust till att plugga kinesiska, ingen lust att laga mat. Jag var visserligen iväg på lunch med Eva, vilket var jättetrevligt, men på något vis hängde den där håglösheten fortfarande i mig. Idag har det varit lite bättre, tvingade iväg mig på liten snabb promenad, efter det har jag varit hemma resten av dagen. Har tittat mest på sommarhus på nätet. Vi har letat efter ett fritidshus att bo i när vi kommer till Sverige på somrarna. Nu verkar det som om vi kanske kan ro hem ett. Vi har nämligen budat på ett hus det senaste dygnet och nu har den andra spekulanten lagt sig, så om allt går vägen kanske vi är ägare till ett hus när vi kommer till Sverige. Våra föräldrar har varit våra ögon och snällt åkt runt och tittat på hus för vår räkning. Just tack vare deras hjälp och kloka råd är jag faktiskt övertygad om att det här huset blir bra för oss. Det är tillräckligt stort för att vi ska orka bo där under en längre tid, det ligger nära havet och har egen båtplats. Vad kan gå fel.? Det ska i allafall bli härligt att få komma till Sverige. Nu är det nästan bara 5 veckor kvar tills vi landar på landvetter flygplats. Längtar så efter att få träffa alla, att få andas ren luft, bada i saltvatten, gå ut och shoppa i butiker där expediterna inte hänger på en, äta färsk fisk och skaldjur, äta flingor med svensk lättmjölk, gå barfota på gräsmatta, sitta och titta på solen, sent på kvällen, när den går ner och mycket mer.Det ska bli riktigt underbart, härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar