The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

lördag 5 maj 2012

Lyckad skoldans och efterlängtad post!

I am back ! Ja det var ett litet tag sen jag skrev, men den här veckan har jag lagt min energi mycket på träningen. Har äntligen fått in en rutin att simma varje vardag. Känns otroligt skönt! När barnen går till bussen så tar jag cykeln till klubbhuset och den lilla simhallen. Det brukar bli ca 1000 meter i bassängen, ibland lite mer .  Sen har jag också kommit igång med Kinesiskan - igen. Gjorde ett försök i början, men la ner det eftersom jag inte kunde koncentrera mig så bra på kvällen när barnen var hemma. Nu har jag istället börjat läsa  på dagtid och det känns som det kommer fungera bättre. Dessutom är jag inte hemma utan får gå iväg och byta miljö. Det tror jag hjälper en del också. Vi är en liten grupp på 3 stycken. Jag och två trevliga danskor. Vi skrattar och har skoj, men kan även vi sitta djupt koncentrerade och försöker förstå åtminstone något ord.

Men det stora samtalsämnet den här veckan har varit skoldansen, som Ebba och Sara skulle gå på. Det har varit planering nästan in i minsta detalj. Jag tror alla barnen har sett fram emot detta event, som ägde rum igår fredag. Ebba och Sara följde med, tillsammans  med Martina, hem till Aniek igår efter skolan. Där blev det minitiös förberedelse och det hade dessutom bokats tid hos frisören för lite styling av håret.Då var det inte så konstigt att man som förälder kände en viss oro över att de inte skulle bli nöjda med sin kväll - nu när de såg så mycket fram emot detta. Men på Lördagen efter att de sovit över hos Aniek så möttes jag av två spralliga och glada tjejer som var helt överväldiga över skoldansen. Bästa skoldansen ever - som de sa. Sådant betyder mycket för en liten förälder.



Axel fick en trevlig överraskning i brevlådan idag - ett stort kuvert med flera teckningar och en hälsning från sina forna klasskompisar i Sverige. Naturligtvis blev han helt överlycklig och han tog god tid på sig att titta på alla teckningar och läsa vad de skrivit. Jag tror det var jätteviktigt för honom att han fick det här brevet och han uppskattade det mycket. Det värmde lite extra i mammas hjärta också.



I kväll har vi haft en mycket trevlig grillning hemma hos Marta och Pedro. Fantastiskt god mat och härliga diskussioner i gott sällskap med inte bara värdparet utan också Karina, Egil, Gloria och Tony och alla barnen förstås. Även om jag var lite trött efter igår kväll när jag och Karina var ute och dansade med ett gäng svenska tjejer. Kände mig lite ringrostig eftersom det inte tillhör till vanligheterna att jag går ut. Så nu är det väl dags att gå och lägga sig så man orkar något imorgon.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar