The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

lördag 24 maj 2014

Vilken vecka, som avslutades på allra bästa sätt!

Vilken intensiv vecka det varit. Först trodde jag och Karina att vi  färdigställt katalogen, men sen dyker det upp komplikationer. Det är verkligen inte lätt att jobba i en miljö med så många olika nationaliteter.  Kulturskillnaderna är större än vi tror och jag har, efter den senaste veckan, full förståelse för dom internationella skolornas utmaning att bedriva verksamhet i en internationell miljö. Vi ser så olika på saker och ting. Det som vi i Sverige tycker är självklart, är tex inte självklart för en asiat och tvärtom....... Även inom Europa finns det skillnader........ Nu blir det inte någon katalog, pga flera omständigheter. Det känns lite trist,men vi får ändå försöka se det som en värdefull erfarenhet att ta med in i framtiden, trots all tid och energi vi förbrukat.


Katalogen har upptagit en hel del av min tid, men i fredags hann jag dock åka in till stan med min belgiska väninna Eva, för att promenera runt och ta kort. En härlig varm och solig fotopromenad i bakgatorna av Yu Garden fick vi.









Förutom lite missöden i mitt "yrkesliv" så har det varit en bra vecka, som i går nådde toppen då Ebba deltog i en musiktävling - "Battle of the bands" - på skolan. Elever från många internationella skolar i och utanför Shanghai ställde upp. Totalt var det 24 akter som uppträdde. Ebba gick och vann sin kategori - solosång av en cover, i hennes fall en cover på" Stay" av Rihanna. Fantastiskt roligt! Jag är så stolt över henne och glad för hennes skull. Heja Ebba!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar