The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

söndag 18 maj 2014

Dags att lägga in en högre växel!

Nu är det hårdträning som gäller. Fyra veckor kvar tills jag sätter ner mina fötter på svensk mark. Kinatiden gör något med ens kropp eller så är det åldern....vill inte tro det sista, men misstänker att så är fallet. Det blir bara lättare att gå upp i vikt och svårare att gå ner. Jag har dock tränat regelbundet i  ett års tid, så jag har inget dåligt utgångsläge nu när jag drar på en högre växel. Bikinisäsongen - Here I come. Fast jag får villigt erkänna, realist som jag är,  att det inte lär ske något större under på en månad. Men blir jag lite starkare, lite piggare och lite gladare, har jag ändå vunnit en hel del.


Söndag eftermiddag och åter igen har vi haft en regnig helg. Överhuvudtaget är den här våren regnigare och kallare än förra årets vår. Normalt hade vi kunnat gå i shorts och kortärmat hela maj, men i år ville vädergudarna något annat. Så i förmiddags stod jag faktisk och småfrös, tittandes på Axel när han spelade fotboll. Försökte att ta lite kort mellan regndropparna. Något som alltid är svårt. om man vill skydda kameran.
Varje lag spelade två matcher. Axels lag förlorade en och vann en, men kämpade lika bra i båda.







Imorgon kommer Patrik hem. Underbart! Har knappt hunnit prata med honom under veckan. Han har haft ett fullspäckat schema och dessutom hunnit med att färdigställa ett litet renoveringsprojekt i sommarstugan.  Ska bli så spännande att få se resultatet om en månad.......











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar