The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

fredag 9 maj 2014

Utmattning!

Ja, så har man sovit i soffan, framför TV:n i några timmar. Jag vaknar till lite förvirrad, med fullkomligt demolerad nacke och känner att kroppen hade mått bättre av att ligga utsträckt på en mjuk och skön madrass, istället för ihop klämd  i en trång soffa. Ukraina krisen fladdrar förbi i förgrunden och jag hör upprörda människor skrika ut sin vrede. Hjälp vad är det som händer?.....Var är jag någonstans?.....Sätter mig upp och upptäcker att jag ännu en fredagkväll missat att se till att Axel lägger sig i sin säng. Undrar, för kort ögonblick, vilken dag det är och minns att Patrik inte alls är hemma, utan sitter på ett plan till Sverige. (Snyft! Hade också velat sitta på ett plan till Sverige, men det får jag vänta med i ungefär 1 månad.)......... Jaha och vad gör jag nu? Nu är jag ju vaken! Bestämmer mig för att skriva lite på bloggen, så här är jag......


En anledning till min utmattning och fullständiga nedsläckning i TV-soffan, är troligtvis dagens/ veckans fotojobb. Jag och Karina har nämligen tagit kort till en katalog för en förskola, här på Racquet Club. Så roligt, spännande och nervöst på samma gång. Ledsna barn, glada barn, önskemål från personal, önskemål från föräldrar, förväntningar, åsikter, kulturskillnader, blandas med ljussättning, kamerainställningar, instruktioner till oss, instruktioner till dom små modellerna, instruktioner till dom stora. Jag har känner att jag  har svårt att lägga bort min förskollärarroll. Ser förhållningsätt som inte går ihop med mitt  och för mig blir kulturskillnaderna uppenbara ibland. Något som jag måste lära mig att hantera, om jag ska kunna jobba med det här. Nu när jag tänker efter , är det inte konstigt att jag var så trött - Mycket intryck och många olika känslor!
Nej dags att lägga ner bloggen för idag/i natt. För även om det är lördag imorgon, måste jag trots allt orka den dagen också.......
God natt och sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar