The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

tisdag 20 maj 2014

Från bloggmöte till stormöte

Skolor, arbetsplatser och vägar stängs.Frivilliga, med orange västar, patrullerar på gatorna för att hålla lite extra "ordning ". Unga militärer går runt med K-pistar och Shanghai känns som en blandning mellan ett stort mästerskap och ett internationellt stormöte. Och det är just ett stormöte som äger rum idag och imorgon. Kinas president är här, ledare från andra delar i Asien är här och så ryktades det att Putin är i stan också. Imorgon hålls alla skolor stängda, inklusive de internationella och barnen fick helt plötsligt en extra dag ledig. Då passar alla på att få lite fredagskänsla. Tjejerna har kompisar sovande över och Axel sover hos en kompis. De lokala restaurangerna är fyllda av gäster, fastän det bara är tisdag. Kan inte annat än få en försommar känsla och det är ganska mysigt att få en oväntad ledighet så här mitt i en arbetsveckan.



Vi hade kanske inget stormöte i går, men ett bloggmöte. Vi är nämligen ett gäng svenskar i som träffas varje månad. Mest för att umgås över en fika, men också för att utbyta tankar och idéer. Väldigt trevligt och mysigt.



Idag tog jag och Karina de sista bilderna till katalogen. Nu är det bara slutföra det och hoppas att det är någon förälder som tycker om det vi gjort. Vi är i allafall nöjda, med tanke på att det är vår första katalog. Vi har lärt oss så mycket under hela processen.Det är saker som jag inte bara kan ha nytta i framtida fotojobb, utan även i min förskollärarroll. Jag är så tacksam för den här erfarenheten, oavsett hur ev försäljning går.


Avslutar med den här bilden, mest för att jag tyckte den blev rolig, trots misslyckandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar