The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

fredag 27 april 2012

Sol och värme på skolans internationella dag!

Vi har haft den mest fantastiska dag idag. Vi har fått vara med om vår första internationella dag på barnens skola.Det blev en dag fylld av smakupplevelser av mat från världens alla hörn, sång och musik framträdande, flaggparad med alla ländernas representanter och vackra nationaldräkter.  32 länder var representerade idag ( även om jag har en känsla av att skolan har fler nationaliteter) Jag tror att alla barn kände en viss stolthet över sitt eget land, samtidigt som de kände en stolthet över sin skola . Våra barn  visade iallafall tecken på detta. Jag vet inte om ni kan förstå hur fantastiskt det känns som förälder att se sina egna barn lyckligt springa omkring på sin nya skola, prova mat fån olika länder, umgås med sina nyvunna kompisar, när man som förälder faktiskt har rykt upp dem från sin skola i sitt hemland, sina svenska kompisar och det enda huset de bott i. Jag kan bara beskriva den känslan med  värme och lättnad. För mig blev nog den här dagen viktigare än vad jag trodde. Jag fick se och uppleva barnen i deras skolmiljö och med sina kompisar och jag fick möjlighet att umgås med andra föräldrar. Kul.

På det svenska bordet fanns det chokladbollar, knäckebröd, västerbottenost och Florence kanelbullar. Hon hade så generöst igår ställt sig och bakat kanelbullar, som blev ett mycket uppskattat inslag på det svenska bordet. Annars kunde övriga länder erbjuda allt från suzhi till het mexikansk salsa och mycket där till. Mums mums!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar