The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

söndag 22 april 2012

Shopping, shopping, shopping

I går blev det ett besök på fabricmarket ( marknaden där man kan få uppsytt kläder). Florence var ute efter kostym till Patriks pappa, Ebba och Sara behövde var sin blå kjol till den stundande Internationella dagen på skolan också behövde de klänningar till en skoldans i början av maj, Patrik ville ha skjortor och jag behövde en kjol. Så vi var inställda på att spendera många timmar där, men jag måste säga att det gick rätt smidigt. Vi var väl där strax efter kl 10 och var hemma i huset vid 14.30. Då hade vi också hunnit med lite shopping på West Nanjing road. Resultatet av shopping i fabricmarket blev i alla fall, 2 kostymer till Göran ( Patriks pappa), 2 kostymer till Patrik, 2 Kjolar till Ebba och Sara, 1 kjol till mig, 4 skjortor till Patrik, 2 jackor till Florence , en blus till Florence + 6 sjalar, allt till det humana priset  av ca 4000 kronor.
Nu får vi inte se resultatet av dessa plagg förren nästa vecka, så vi får hoppas att vi blir  nöjda. Väl hemma efter all shopping var det dags att förberda för nästa aktivitet - försenat påskfirande i området. Några eldsjälar som bor i Startford hade ordnat ett trevligt påskfirande med bland annat påskäggsjakt. Det som alla skulle bidra med  efter att alla lekar var gjorda var mat eller snacks som var typiska för sitt hemland. Florence hade dagen innan bakat kanelbullar, vilket var mycket uppskattat av alla och inte minst mig som fick hjälp med att ordna vårat bidrag.

I dag fortsatte vår shopping. Den här gången var vi ute efter skor, framför allt till barnen. Vi åkte till Pearl city ( fakemarknad) och  hittade där 7 par skor. Inga skor till mig dock. Jag insåg snabbt, efter att försökt prova ett par att de inte tillverkar min europeiska storlek. För när jag försökte prova en 41:a så var den säkert 3 storlekar för lite. Så jag får nog vända mig till riktiga skoraffärer, men Ebba, Sara och Florence fyndade och köpte sig 2-3 skor var.

I morgon vet jag inte om det blir så jättemycket shopping, men då ska jag och Florence in till French consession och njuta av den stadsdelen. Enligt väderprognosen ska det bli  lika varmt som idag - 26 grade så det gäller att inte ha för mycket kläder på sig så man orkar promenera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar