The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

tisdag 24 april 2012

I går hade vi en varm dag i French consession. Vi hade planerat att ta en av promenaderna som finns beskrivna i min favorit turistbok om Shanghai. Eftersom det var så varmt fick det bli en lite kortare version av promenaden. Men French consession var faktiskt ännu finare än förra gånge jag var där. Träden hade nästan slått ut helt och med hjälp av solen gav det gatorna ett vackert grönt skimmer. Den stadsdelen är min absolut favorit i Shanghai

 Idag har luftfuktigheten varit hög och det har kommit en och annan regnskur. Vi hade spetsats in oss på att åka till gardin marknaden. Men jag insåg rätt så snabbt att jag inte skulle hitta några gardiner till flickornas rum, som jag var ute efter. Nu gick vi inte in i butikerna, men det som de skyltade med, fick gardinerna hemma att se riktigt snygga ut. Så besöket där blev ganska kort. På flowermarket däremotstannade vi desto längre. Det är ett obligatoriskt inslag för våra besökare  och det är alltid lika roligt att se deras reaktioner. Florence blev, som förväntat, helt lyrisk och önskade att hon haft en hel container att fylla saker och blommor från denna marknad. Så nu lämnar jag er med bilder från dessa två dagar. Orkiden jag köpte kostade 140 kronor inklusive kruka och då är det 7 stycken stängler med blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar