The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

onsdag 18 april 2012

Idag kom svärmor!

I går hade jag en fantastisk dag på flowermarket, med Gloria och Mei , med efterföljande lunch på Simply thai ( Thairestaurang på Hong Mei Lu). Strålande sol, som värmde som svensk högsommar värme och himmel som faktiskt var riktigt blå gjorde inte saken sämre. Det känns så otroligt skönt att få en sådan dag emellanåt, som ger en possitiv energi. När man har dagar då allt känns lite tyngre kan man alltid tänka tillbaka på dessa dagar. Nu låter det som om jag alltid har deppiga dagar, men eftersom jag ibland har mindre bra dagar så gäller det för mig att ta till vara på den possitiva energi en bra dag kan ge en. Så idag när  jag skulle åka och hämta min svärmor på Pudong flygplats så var jag full av entusiasm. Ja besöket i sig kan ju ge också ge en det. Nej nu får jag sluta med mitt flum flum och istället återgå till en mer konkret beskrivning av min dag.
 Chauffören kom och hämtade mig vid 8.30 för att köra mig till den internationella flygplatsen Pudong. När trafiken flyter bra tar det ca 1 timma att köra till flygplatsen , som ligger sydväst om Shanghais downtown. Idag flöt trafiken riktigt bra och vi var där på mindre än en timma. Inte illa för att vara Shanghai. Tyvärr var jag felinformerad av min kära make och trodde att planet skulle landa på terminal 2, men när vi kom fram till ankomsthallen  upptäckte vi att så inte var fallet. Då var det bara för mig att springa till den andra terminalen och hoppas på att planet inte var för tidigt. Jag kan säga att jag trodde aldrig att den långa korridoren mellan de två terminalerna skulle ta slut - men det gjorde den. Något andfådd kom jag fram till ankomsthallen och naturligtvis var det ingen fara på taket, utan jag fick stå där och vänta en stund. Men tillslut kom Patriks mamma - lite trött men vid gott mod.

När vi kom hem till huset drack vi en kopp kaffe och Florence fick ta en välbehövd dusch efter en 11 timmars flygning, Efter det var det bara att ge sig ut igen. Jag behövde hålla igång min gäst så att hon inte somnade i soffan hemma i huset. Lätt hänt annars när man bara har sovit ett par timmar i flygplanet. Vi åkte till Hong Mei Lu och samma restaurang som jag var på igår . Så varierande är jag! Men de har faktiskt riktigt god thaimat och jag blev inte besviken den här gången heller. För att inte riskera att komma hem försent,( efter att barnen kommit hem), så åkte vi direkt hem efter lunchen. Väl hemma hann vi med en till kopp kaffe för att sen gå och möta dem vid bussen. Det var tre mycket glada barn som gick av bussen och kramade om sin farmor.

I kväll har vi ätit en god middag, med kött från vår favorit slaktare och unnat oss lite vin. Vin som jag får simma bort imorgon bitti. Har nämligen bestämt mig för att jag ska cykla till simhallen varje morgon, simma minst 1000 meter och cykla tillbaka hem igen. Nu ska kroppen trimmas innan beach 2012. Imorgon blir det också det sedvanliga besöket hos polisen, men mer om det imorgon. Nu är det dags att gå och sova. Godnatt från Shanghai!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar