The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

torsdag 22 mars 2012

Vårlunch i Peoples park

Igår var vädret varmt och skönt , fåglarna kvittrade och man kände hopp om att värmen kanske är här för att stanna. Men så var inte fallet, för idag är det regn och plus 7 grader - igen. Jag sitter här hemma och väntar på att regnet ska gå över, så att jag kan traska bort till vår lilla simhall och simma mina 1000 meter.
Vi ( jag, Mei och Orisel) fick i allafall igår njuta av värmen i Peoples park, där vi åt lunch på  "Barbarossa". Orisel som kommer från Mexico, kan inte så mycket engelska, så jag fick möjlighet att öva på den lilla spanskan som jag kan. Det var riktigt roligt ! Konversationen blev ju minst sagt underbar när vi växlade mellan engelskan och spanskan och förstärkte kommunikationen med lite kroppspråk. Men allt går om man bara har viljan. Vi lyckades diskutera familjeliv, skola och matlagning. Inte illa!

På kvällen sov Ebba över hos Martina , så huset kändes lite extra tomt. Efter att Sara och Axel gjort färdigt sina läxor myste vi framför  TV:n

1 kommentar:

  1. det ser ju väldigt vårfint ut:)ommar bara snödroppar och krokus...men det är ju bara 25 mars än så det är ju inte konstigt...
    kram Annkin

    SvaraRadera