The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

måndag 25 februari 2013

Nervöst!

Usch vad vpn strular. När man precis trodde att man fick tillbaka den, så försvann den igen. Den kommer och går lite som den vill just nu, så det gäller att passa på när den fungerar.

Har börjat att jobba nu. Jag har gått brevid i ett par dagar och det känns både kul och väldigt nervöst. Jag ska stötta upp i klasser, där det finns elever som behöver lite extra stöd. Mesta dels handlar det om 6-7 åringar, men det finns också barn i 10-års åldern som behöver lite hjälp. Det är där mesta av min nervositet kretsar kring. Att hjälpa till i engelska- och matteklasser, där undervisningen sker på engelska känns en aning skrämmande.Vet inte om jag fixar det, men någon gång så måste man kanske utmana sig lite... eller.?

Min hälsosatsning går faktiskt riktigt bra. Vågen står på 74,5, så ner 2,2 kg. Visst jag har en bit kvar, men det är skönt när man börjar känna att kläderna sitter lite lösare, att jag är lite piggare och att sockerbehovet är helt borta. Jag har inte trott på LCHF metoden för mig, tidigare, men nu när jag utesluter kolhydraterna, märker jag att sockerbehovet försvinner fortare en när jag t ex följde viktväktarnas program. Patrik försöker också komma i form, fast han har en annan tackling på det. Han utesluter inte alla kolhydrater, men däremot har han minskat på det. Hans mål är inte att gå ner en massa kilo ( 4 kg som mest), utan att bygga upp styrkan i kroppen och musklerna.

Nej, dags att förbereda mig för att åka till tandläkaren. Vad jag saknar friheten att kunna hoppa in i bilen och köra. Nu måste jag snart beställa taxi och sen får man hoppas på att den kommer. Idag är det regnigt ute, så då vill många ha en taxi, så vi få se om jag kommer iväg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar