The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

måndag 18 februari 2013

Nu är man igång !

75,6
Det känns riktigt bra att vara igång och när vågen visar positivt resultat känns det extra bra. Vet av erfarenheter att det alltid är lättast i början. Man känner sig mest motiverad och man ser resultat ganska fort. Jag är fullt medveten om att det kommer en svacka om en si så där 2 veckor, när nyhetens behag har lagt sig. När man känner att det inte är speciellt kul att leva på frukt och grönt. Då kommer den absolut jobbigaste perioden att försöka motstå frestelserna som finns runt omkring en. Jag hade i alla fall en bra dag igår. Kände att jag åt nyttigt.
Matintaget bestod av  följande;
frukost:gröt med lite sylt och lite mellanmjölk.
lunch: sallad, med kyckling, päron , valnötter och lite grönmögelost
middag: sallad, vitkål med olja och vinäger, 2 smala bitar falukorv och en knäckebrödsmacka med lite smör.
Kom också iväg till gymmet, första gången på 3 veckor. Tog det ganska lungt eftersom jag fortfarande har känningar av en förkylning. En halvtimma på löpbandet blev det, dock inte i jogging fart, utan mer i rask promenad fart. Kändes ändå skönt att vara igång. Min plan är att suggsesivt öka intensitet och tid på löpbandet, så att jag till slut orkar en hel timma, fast där är jag nog inte förren om ett par veckor. Efter gymmet blev det lunch på Café Nar med Mei och Marta. Det var trevligt och gott, enda tills ägaren råkade höra att jag nämnde bryggkaffe för en av hennes anställda. Jag ville nämligen försäkra mig om att jag inte fick bryggkaffe när jag beställde, utan kaffe från expressomaskinen. Då kom ägarinnan fram till mig, mycket snäsigt och otrevligt och nästan skällde ut mig för att jag hade påstått att de hade bryggkaffe. Hon hade minsann bara expressokaffe och inget annat. Jag blev så förvånad över hennes beteende att jag inte visste vad jag skulle säga, så jag sa bara att jag tar dubbelexpresso med lite mjölk. Men Jösses, får man verkligen bete sig så mot en kund? Funderar allvarligt på att bojkotta hennes café i fortsättning. Hon borde kanske passa sig, för (förhoppningsvis) inom kort öppnas det ett stort köpcentrum i vårat område och där ska både              " Element Fresh" och "Blue Frog" öppna. Ser fram emot det....

Idag blir det lite gym och sen ska jag faktiskt på en liten anställningsintervju. Inget märkvärdigt alls. Brittiska skolan behöver vikarie och min granne frågade mig om jag kunde tänka mig att jobba lite, vilket jag kunde. Max tre dagar i veckan får det bli dock, för jag har min Zumba, Majhonggrupp och kanske en ny fotokurs. Vill ju inte missa det, dessutom måste jag ju hinna med att träna. Nej, dags att förbereda lite betyg och intyg, även om allt är på Svenska så kan det vara skönt att ha med något slags bevis att man är utbildad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar