The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

måndag 18 juni 2012

Inställd lunch pga sjukdom

Stackars Axel har blivit sjuk. Han har troligtvis fått scharlakansfeber, iallafall om jag ska tro internet. Han är alldeles rödflammig på hela kroppen och har vita prickar på tungan. Så det var ju bara att ringa och boka tid hos doktorn. Fick en tid idag, faktiskt vårat första läkarbesök sen vi kom till Shanghai, eller rättare sagt mitt och barnens första läkarbesök. Patrik har redan hunnit till läkaren efter att hans armbåge protesterat ett tag. Det visade sig att han hade en inflammation i den och får under inga omständigheter anstränga den  närmsta månaden/månaderna. Han är lite frustrerad över detta, eftersom det innebär ingen styrketräning i det övre partiet av kroppen. Nåväl , tillbaka till Axel, han är vid gott humör och kämpar på bra och det är ju tur att det här inte kom nästa vecka när vi ska ut och resa. Nu får vi bara hålla tummarna för att ingen annan i familjen ska få detta eller något likande.

Idag skulle jag haft 15 mammor på lunch, men fick tyvärr ställa in det av förklarliga skäl. Typiskt,  jag som sett fram emot det så mycket. Jag har skjutit på det till nästa måndag och som tur är verkar det som de flesta kan komma. En av de största fördelarna med att bo i Shanghai är möjligheten att lära känna och möta människor från olika länder. För mig är det så berikande, för man upptäcker att man är så lika samtidigt som man har så mycket att tillföra varandra. På lunchen som jag ska ha på måndag är det, om jag inte minns fel, 10 länder representerade. Kul!

Nu är det inte alls långt kvar tills vi åker till Sverige, närmare bestämt  9 dagar. Jag har lyckats boka in några träffar med släkt och vänner och fler hoppas jag att det blir. Inser nu att det inte alls är mycket tid kvar för att göra den sista shoppingen, men jag ska allt få till en eller två shoppingtillfällen innan onsdag nästa vecka. För det är ju så fantastiskt roligt att shoppa presenter till andra.

Regnperioden har börjat! Igår regnade det nästan hela dagen, men till skillnad från Sverige är det varmt här när det regnar, så man ska väl inte klaga. 28 grader och regn måste alltid vara lättare att vara i än 11 grader och regn. Fast det kanske är lätt och säga nu, tydligen kommer det att regna i flera veckor. 

1 kommentar:

  1. Gör ett välorganiserat schema för Er tid hemma, katastrof när man sitter och inte vet hur man ska hinna med allt & alla...vi har redan varit här halva tiden av våra 6 veckor och vet i fasen hur jag ska få till allt, tiden bara rusar iväg!!!!! Bara ett tips så du slipper känna min ångest :D:D:D:D

    SvaraRadera