The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

måndag 3 mars 2014

En stor rund boll!

Jag har varit väldigt seg och lite mentalt utmattad, efter workshoppen för 1,5 vecka sen. Förra veckan blev därför ganska lugn. Förutom ett par lunchträffar med några väninnor, så fördrev jag tiden med träning och bildbehandling. Fredagen slutade som vanligt med att Patrik och Axel somnade framför TV och jag satt själv och tittade på något halvbra program. Ebba och Sara sov över hos en kompis, som fyllde år.
 I lördags tog jag mig äntligen till frisören. Undviker i möjligaste mån detta här i Kina. Nu hade jag bestämt mig för att testa Racquet Clubs egna frisersalong och hade förhoppningen att det inte skulle gå fel den här gången. Jag färgade håret, gjorde en hårbehandling ( för håret var extremt slitet) och klippte det. Färgningen och hårbehandlingen gick alldeles utmärkt bra, men klippningen....SUCK!......vad ska jag säga.....Sara frågade mig lite diskret när jag kom hem....."Är du nöjd med det?"......hmm.....jag tror det säger allt......  Nu har jag testat en holländsk frisör, några kinesiska frisörer och nu sist en polsk frisör......INGEN KAN KLIPPA MITT ÅR! Jag vet inte vad dom gör, men alla klipper håret som en BOLL!! En stor rund upp blåstbar boll och jag ser ut som jag kommit direkt från 80-talet. Ni anar inte hur mycket jag saknar min frisör i Sverige. Inte för att jag tror  han läser min blogg...."men snälla Stefan kom hit, jag behöver dig!" ......Nej, skämt å sido, men jag får väl helt enkelt se lite tråkig ut i håret, i Kina och rätta till det när jag kommer hem till Sverige.
Så på kvällen gick jag tillsammans med familjen och min runda boll på  huvudet, hem på middag till några vänner. Alla sa så snällt hur snygg jag var i håret, utom Sara som klappade mitt hår och tittade medlidande på mig.....Ja, man undrar vem jag ska lita på? :-)......


I söndags hade vi bokat bil, för att göra ärenden och köra in tjejerna till extramatte lektion, som deras mattelärare erbjuder alldeles gratis. Tala om att brinna för sitt ämne. Han avsätter under vissa helger, 1,5 timme, för att hjälpa dom som vill ha extra hjälp med matteuppgifter. Även om tjejerna inte alltid tycker om att behöva plugga extra ( helt naturligt i deras ålder), så tycker jag och Patrik att man ska dra nytta av att han faktiskt erbjuder extra matte.


Söndagen avslutades med fotostudio....... Hur får man sina barn att ställa upp? Man betalar dom! Vilket gav resultat. Fantastiskt roligt och lärorikt. Känner att jag börjar våga lite mer nu. Det är helt ok att göra fel. Det är ju på misstagen man lär sig , eller hur?















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar