The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

söndag 16 mars 2014

Kontaktförmedling på kinesiskt vis

Å vilken fantastisk vårdag/sommardag det är idag. Nu slog värmen äntligen till: Vet inte om den är här för att stanna, men de riktigt kyliga vårdagarna är förhoppningsvis över. I går åkte Patrik till Indien och lite nervöst var det......Även om man logiskt sätt förstår att risken är liten att det ska hända något, så går det inte att låta bli att ryckas med i Malaysiaflygets mystiska försvinnande och stressa upp sig för att något nytt ska hända. Patrik har rest med Malaysia Airlines tidigare. Den här gången skulle han dock/ "tack och lov" resa med Cathay Pacific, som anses vara en av världens 10 bästa bolag. Resan dit avlöpte väl och jag fick ett sms från honom tidigt i morse, att han landat. Så nu är det en vecka utan maken, som är hemma igen nästa lördag....... Och som vi alla vet går en vecka fort....Det är till exempel redan en vecka sen vi hängde upp våra tavlor på Café Du Village  och det känns fortfarande lite overkligt att vi gjorde......Karina och jag har en fotoutställning ihop. Vi har ju trots allt bara hållit på med fotografering i lite mindre än 2 år.


I dag är det som sagt var fint väder. Axel har varit på kalas hela dagen och tjejerna har varit med kompisar. Jag passade därför på att åka in till stan för att hämta tavlor på fotomarkanden och fotografera lite. Började med det första......Trots mina 2 år här i Shanghai, har jag  aldrig varit inne i Peoples park på helgen och beskådat "dateingförmedlingen" som förekommer där. Det är nämligen så att många föräldrar (och dateingagenter) sätter upp kontaktannonser om/för sina barn, för att hitta lämpliga partners till dom. Jag kan säga att det både var en märklig och häftig upplevelse. Det kändes lite som man gick på loppmarknad fast utan några saker till försäljning. Hur då ? tänker ni säkert. Jo, vanliga enkla människor som försöker sälja något som det "äger".  Stämningen är lite som på loppis, avslappnat, skojigt med en förhoppning om ett bra "kap" och/eller god "försäljning".  För min egen del är jag så där nöjd med min fotografering. Fick  inte riktigt de korten jag hade förväntat mig. ( Hoppades på några bra porträtt). Kändes inte som det var  läge att "trycka upp" en kamera i någons ansikte när dom sitter och försöker göra "buissness". Fast jag fick till ett par barnporträtt och det är ju alltid något....


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar