The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

tisdag 25 februari 2014

" #Finding your self in the streets "......of Hong Kong

Är fortfarande uppslukad av intryck från helgen som gick. Workshopen i Hong Kong överträffade alla förväntningarna. Kanske berodde det på vårvärmen som kommit till Hong Kong, eller så berodde det på platserna Micheal och Mimo valt ut åt oss. Det kan också berott på den lilla, men roliga gruppen av människor som deltog, men troligtvis var det en kombination av alla dessa tre faktorer och säkert några till. Hur som helst var det i alla fall väldigt kul att få åka iväg en helg till en annan stad och fota nya miljöer. Man får utmana sin fotografiska hjärna  och tänka i lite nya baner när det gäller fotografi. Jag blev till exempel väldigt förtjust i alla häftiga väggmålningar, reklamskyltar, som kunde bidra till ett roligt och underfundigt inslag i ett fotografi. Innan jag började med fotograferandet kunde jag säkert tycka att dessa målningar var ett störande inslag i stadsmiljön. Nu ser jag det som ett uttryck för den tiden vi lever i och därmed ett viktigt inslag när man ska fånga nutiden.


Jag vet inte om jag är jättenöjd med resultatet. Har slängt en hel del bilder och känner mig lite besviken över att jag inte kom hem med fler bra bilder. Man vill ju gärna prestera bra!......Dessutom jämför jag mig gärna med de andra deltagarna i workshopen och då kan självförtroendet dala.....Jag vet....Dumt att jämföra! Jag har lagt ut en del kort på facebook och varje gång jag gör det är det som att ge en bit av mig själv. Jag är faktiskt uppriktigt jättenervös. Man lägger ut för att visa vad man sett och förhoppningsvis lycktas fånga på bild. Man lägger också ut för folk att tycka och tolka det dom ser och en förhoppning om att någon tycker om det. Det kanske låter jätte banalt och löjligt, men när man är ute och fotar, jobbar man inte bara med sitt öga, man jobbar med sin själ. Fast så är det väl med allt som man brinner för....... Så nu har jag försökt att välja ut foton som ska visa hela helgen och det som vi fick uppleva. Det finns egentligen ingen röd tråd i galleriet, utan bara ett beskrivande av helgen.......


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar