The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

måndag 10 februari 2014

Studiofoto

Barnen har haft lov i snart 2 veckor och vädermässigt har lovet innehållit allt från 25 grader till lätta små snöflingor ......Fastän vi bara varit i Shanghai......Så mycket kan nämligen vädret variera så här på våren. Lovet har varit ganska lugnt.....Lite shopping, lite film, lite sova , lite mat, lite fota - inte i någon speciell ordning. Det kan bli lite långtråkigt på loven här i Shanghai. Variationer på aktiviteter är inte så många. När man inte har en vacker natur in på knuten att bege sig ut i, så återstår det inte så många alternativ till aktiviteter. Shopping, mat och film/tv är det som den här staden kan erbjuda mest. Visst finns det sportanläggningar, med bowling och klätterväggar, men mycket är stängt under det kinesiska nyårslovet. Som tur är har barnen haft några kompisar att vara med och flickorna har haft några "sleepovers", både hemma och borta. Så lovet har inte varit helt katastrofalt urtråkigt. Luften har också varit okej, vilket gör det lättare att stanna kvar i stan. Nej, vi ska inte klaga. det har varit ett helt okej lov. Dessutom fick jag förmånen att använda min lilla hemmastudio härom dagen, när tjejerna kände för att modella lite. Det var första gången jag riktigt använt den fullt ut. Det var fantastiskt kul! Så nu vill jag lära mig mer om det också. Man kan ljussätta en studio på så många olika sätt......så det är bara att börja googla, läsa och öva. Det var som Gunde Svan sa en gång i tiden när han fick frågan varför han blivit så bra......" det finns inga genvägar det är bara att öva, öva, öva".

Har haft lite problem med att lägga upp foton på bloggen de senaste dagarna. "Gå in och sök på nätet", sa Patrik och vips så var problemet löst. Tydligen så har blogger problem med att ladda upp foton om man använder internet explorer ( dom håller på och försöker lösa det), utan man ska använda google chrome - vilket går att ladda ner gratis. Så här kommer några foton från min första studiofotografering. Kanske jag nu också kan fräscha upp min layout på bloggen, för det har jag inte heller lyckats med det senaste året.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar