The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

onsdag 19 februari 2014

Svårt.....

Jag har väldigt svårt att säga nej.....att säga att jag inte kan. Det måste jag öva på. Jag är nämligen så himla rädd för att såra folk. Skulle jag göra det, oavsiktligt, mår jag jättedåligt.  Därför är det alltid ett stort steg för mig när jag säger att jag inte kan eller behöver avboka något. I dag till exempel skulle jag ha spelat Majhong med några andra svenskor, men insåg i går att jag nog inte skulle hinna det. (Det går en hel dag till att bara ta sig in, spela, äta lunch och ta sig hem.) Det är Patriks födelsedag idag och jag har inte förberätt något för det. Inte ens ett litet paket fick han i morse....stackaren!.....så nu behöver jag ut och förbereda någon liten överraskning till ikväll. Imorgon åker jag dessutom till HongKong på en fotoworkshop. Även om det bara är en helg så krävs det även där lite förberedelser. Nej, jag  får helt enkelt inse att jag  inte hinner med någon Majhong, hur mycket jag än vill spela.


Tillbaka till Patriks present......Jag upplever i alla fall att det är otroligt svårt att hitta på presenter till min make - särskilt här i Kina. Kläder i vanliga butiker är svårt att finna här. ( Då får man låta sy upp, men då faller själva överrasknings momentet). Några onödiga och roliga verktyg för hemmabygge är uteslutet, eftersom vi inte äger vårt boende och därmed inte får göra några drastiska förändringar inomhus. Böcker, kan man visserligen hitta här, men inte det Patrik tycker om att läsa. Jag skulle kunna gå till fakemarknaden och köpa någon onödig pryl, som blir liggande i lådan, men det känns som bortkastade pengar. Nej, jag får helt enkelt hoppas på HongKong och shoppingen där. Workshopen är på lördag och söndag, så vi har fredagen att kanske hinna titta lite i affärerna. I kväll ska vi åtminstone gå och äta på Pizza Marzano, så Patrik får känna att det inte bara är en vanlig vardag.


Imorgon är det, som sagt var, HongKong som gäller. Känner mig väldigt tacksam och glad för att jag har en man som låter mig åka på sådant här. Nu låter det som det är han som styr vad jag/ vi ska göra, men större kostander måste vi alltid kolla med varandra.  Och när det är en weekend iväg från familjen, måste det naturligtvis godkännas av den andre. Det ska bli fantastiskt kul. Hoppas på många roliga upplevelser och lyckad fotografering. Kanske det dyker upp några foton från helgen, i bloggen på måndag......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar