The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

onsdag 15 januari 2014

"Ner som en pannkaka - upp som en tupp"

"Ner som en pannkaka - Upp som en tupp".....eller hur man nu säger...... Nej, ordspråk kanske inte är min starka sida...... Men vad jag vill säga är att jag känner mig mycket gladare. Även om mina problem inte är så stora, så var det som att något tungt försvann inom mig, när jag hade skrivit mitt senaste blogginlägg. Det är något visst med att skriva.....Man blir befriad från sina demoner, efter att man skrivit ner dem. Åtminstone är det så för mig. Skrivandet har alltid legat mig nära, vilket egentligen är konstigt, eftersom jag aldrig varit någon bokläsare. ( Jag somnar så fort jag öppnar en bok). Jag kan minnas att jag som barn kunde skriva små brev och lappar till mina föräldrar  - ofta efter ett litet bråk- där jag förklarade hur jag kände och mådde. Det kändes som en mycket enklare väg att ta, än att verbalt uttrycka sig. Om någon skulle gå igenom min dator idag, skulle han eller hon säkert hitta fullt av små filer med korta eller långa dagboksliknande anteckningar. För mig är skrivande helt enkelt en billig form av terapi. Jag måste passa på att tacka er som tog er tid och läste det, ni som gillade och ni som skickade mig små uppmuntrande ord. Det betyder otroligt mycket.

Min förkylning är lite bättre. Gick till läkaren i måndags. Fick ingen antibiotika, men däremot några andra väldigt suspekta mediciner. Den ena stinker man mentollikande nässprej - i MUNEN - av. Den andra blir man lugn som en filbunke, lite snurrig och allmänt harmonisk av. Med andra ord en  stark tablett. Patrik kollade upp medicinen. Visade sig att man kunde använda den både mot hyperaktivitet och att vidga näsgångarna.... hmm, kinesisk läkemedel, kan man lita på den?....En gång fick Patrik en medicin, mot inflammation, som gav honom blindskrift på händerna. Det var nog ett av det mest märkliga symtomen jag sett. Han fick nämligen små utslag som såg ut precis som  just -  blindskrift. Han slutade ganska omgående med det läkemedlet.....

Nu till något som glädjer mig fantastiskt mycket. Idag sålde jag min första tavla! Min kompis Lotta hade beställt en tavla som vi tillsammans hämtade ut hos tryckeriet idag. Lite små nervöst innan, men resultatet var mycket bra - om jag får säga det själv. Lotta verkade också mycket nöjd. Om det finns fler där ute som är intresserade av tavlor med framförallt Shanghaimotiv, hör gärna av er till mig. Motivet på den tavla som jag sålde, kan ni se på min Facebooksida  "Lovisa Dahlman Photography". Det är den med vägarna.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar