The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

söndag 3 maj 2015

NU har jag landat!

Just nu känns livet riktigt bra. Inte för att det händer så mycket i mitt liv. Jag tränar, tar kort, tränar, tar kort och mellan åt träffar någon väninna över en lunch. Jag vet att jag skrivit många gånger om hur svårt jag haft att komma till ro här borta, att hitta mitt eget lunk och en livsstil som passar mig - NU känner jag att jag har kommit dit!  och det känns underbart! Jag tror den största orsaken är att jag faktiskt accepterat att jag inte känner mig så bekväm  i det typiska expat och därför slutat att vara stressad över att jag inte lever det livet. Jag har helt enkelt landat ( tog mig typ 3 år) och kör mitt eget race! Jag och Patrik har dessutom lagt om vår kost ( det kan ha också ha en viss påverkan på mitt mentala tillstånd). Vi har nämligen slutat äta eller minskat stort sätt på allt som är vitt......vitt mjöl, socker, ris, bakverk, gräddsåser, chips......Det är inte klokt vad mycket piggare och gladare man känner sig. Magen är inte lika bubblig och suget på sött har stort sätt försvunnit. Jag hoppas att suget är borta helt till sommaren, så man inte faller dit när man kommer till Sverige och ser alla godsaker.

Barnen och framför allt Ebba och Sara har haft det väldigt intensivt i April. Efter att deras farmor åkt hem till Sverige igen, så hade dom några intensiva veckor med examen prover, sång- uppträdanden och international day. Intensivt , men roligt! International day var som vanligt trevligt, även om jag börjar känna att jag kan den dagen nu. Engagemanget från min sida ( i det svenska tältet) kanske inte är på topp, nu när man är inne på sitt fjärde år. Det är tur för skolan att det kommer in lite nytt folk, som kan bidra med nya ideér. Fortfarande tycker jag att paraden är höjdpunkten av dagen och i år hade jag bestämt mig för att fota mer de andra ländernas kläder och bidrag. Vissa länder, så som Mexico och Japan, hade på sig de mest fantastiska klänningarna. vilket är väldigt exotiskt i svenska ögon!

Patrik har varit en vända till Indien. Kom hem i fredags efter en oturs resa när det  gäller transporten. Alla flyg under resan var försenade. Ändringar av avgångs-gater i HongKong, gjorde så han fick hålla på och springa orientering inne på flygplatsen. Han var lagom sliten när han kom hem, kan jag berätta!


Till sist måste jag säga att det är underbart att se alla vitsippefoton, som folk lägger upp på FB Finns det något svenskare i den svenska naturen än just vitsippor? Vacker är det i allafall!



Bilder  från International Day!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar