The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

tisdag 14 april 2015

Underbara " Humans of New York"

Det finns en sida på Facebook som heter " Humans of NewYork". Jag måste bara göra reklam för den här fantastiska sidan, som drivs av en kille med, som det vekar, stort männsiko-intresse. Om jag inte är helt ute och cyklar, så bestämde han sig en dag för att ta med sin kamera ut på New Yorks gator, stoppa slumpmässigt utvald människor, ställa en fråga till han/hon och ta ett kort på vederbörande - Ett litet projekt som har utvecklats till ett stort...... (Han har över 12 miljoner följare på FB!)....... Han har samlat många av sina fotografier i böcker och den lilla enkla  frågan till den lilla individen har utvecklats till längre och större berättelser. Det är en underbar sida där man får en liten inblick i vanliga New York människors liv. För mig ger dessa små historier en ödmjukhet inför livet och en insikt att det finns så många sätt att leva ett liv......Att alla vi möter okända/ kända har sina egna livsöden, där erfarenheterna präglar just den människan. Det är kanske därför jag älskar 
" streetphotography" så mycket. Det finns nog inom mig en nyfikenhet och undran över det man ser ute på gatorna, över människorna och deras livsöden. Men sen kan jag också bara fascineras av en företeelse eller situation som man kan stöta på. Om jag bara kunde livnära mig på "streetphotography" så skulle jag göra det......

Hur är hans livs berättelse?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar