The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

måndag 13 april 2015

Födelsedag!

Ja, så har man blivit 45 år nu! ( Borde ändra åldern på bloggen!) Hade en alldeles utmärkt födelsedag i fredags. Blev uppvaktad av familjen vid sängen med sång och presenter. Axel hade gjort loombands armband, tjejerna hade spelat in en sång till mig. Av Florence fick jag en fin blå tunn dunjacka och en blå liten handväska och Patrik gav mig en paket med en bild på en lins, vilket innebär att jag får gå och köpa mig en valfri lins inom ett visst belopp. Har inte bestämt mig om jag ska uppgradera min 50 mm lins eller om jag ska komplettera  min lilla samling med en annan lins. Hur som helst känns det väldigt lyxigt att få gå ut och handla en ny.  Efter uppvaktningen och frukosten, som bestod av en underbar Pavlova tårta, som Florence bakat....... ( Dom kom fram till att det inte skulle hinnas med att äta någon tårta under resten av dagen, eftersom programmet var fullspäckat)..... så åkte jag och Florence in till stan för att hämta skjortor och lampor som jag hade beställt. Sen var det bara att snabba sig hem för att hinna med att göra sig i ordning inför kvällens tillställning - Konstutställning. 6 elever från grade 12 hade utställning och Ebba och Sara ( tillsammans med några andra elever) hade blivit tillfrågade att sjunga under kvällen. Något som vi inte ville missa. Roligt att skolan ger dom uppdrag. All erfarenhet är bra erfarenhet och även om jag vet att jag är partisk, så tycker jag faktiskt att dom blir bättre och bättre och jag är alltid lika stolt! Det är så roligt att dom har börjat spela instrument också. Ebba spelar piano och Sara gitarr. Vet att jag skrivit det förut, men både jag och Patrik är musikälskare och försöker lyssna på mycket musik -gärna det senaste, därför är det så kul att tjejerna har utvecklat ett så stort musikintresse, men det kanske inte är så konstigt......

Förutom födelsedag, så bestod helgen av 2 fotojobb. Det har inte varit så mycket av den varan efter årsskiftet, så det är kul att vara igång igen. Bland annat ska jag och Karina fota och ta fram en skolkatalog ( i år igen) för förskolan här på Racquet Club. I fredags var första tillfället för fotograferande, då vi fotade förskolans påskfirande. Vi hoppas och tror att allt kommer gå smidigare i år, eftersom vi har lärt oss en hel del från förra året. Bland annat har vi en tydligare planering, med  spikade datum när allt ska ske. Roligt är det i alla fall.

I kväll åker Florence hem. Kan inte fatta att det redan gått 2,5 vecka. Tur att det inte är långt kvar till sommaren........








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar