The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

torsdag 14 maj 2015

Slänga och Sortera!

I går satt jag och började gå igenom alla mina fotografier. Det måste ju vara typ 30000 - om det nu räcker. Jag slängde, sorterade, slängde och sorterade. Man har helt enkelt blivit mer kräsen med åren. Jag kan säga att det var precis samma känsla som att gå igenom sin garderob. En enorm tillfredsställelse när man är klar. Jag har också börjat kategorisera mina kort i följande kategorier

1.Familjekort/ semestrar
2.Streetphotography  - Shanghai
3.Studio
5. Jobb-uppdrag

Nu ska jag bara nyckel märka alla korten, så att de blir lättare att hitta i datorn. Så otroligt dumt att jag inte gjort det från början! Inser också att jag under nästa år måste ut och ta fler kort i Shanghai. Många av korten jag har lever inte upp till min bild av ett bra foto. Så under nästa läsår ( Vårt sista!),  blir mitt stora projekt att försöka dokumentera Shanghai, så som jag ser staden. Ser faktiskt riktigt  mycket fram emot det!

Ett annat mål med året, är att försöka lyfta mina kort till ytterligare en högre nivå. Känner lite att jag står och stampar. Skulle vara kul att hitta en annan fotograf/lärare, som kan hjälpa mig vidareutvecklas. Det finns ju så många otroligt skickliga fotografer där ute och  alla med olika stilar. Det är det som är så fantastiskt med ett kreativt ämne - Det finns så många olika sätt att utöva och förmedla sitt intresse! Att ta inspiration av andra är aldrig fel.

Annars är det ganska lugnt här. Sommarvärmen har kommit till Shanghai. Luften har varit helt ok, under några dagar. Till helgen öppnar utomhuspoolen, vilket alla barn i området säkert ser fram emot!

Ja just det, Patrik har hittat en fäktningsklubb här i Shanghai. Innan vi flyttade till Shanghai fäktade han nämligen långsvärds fäktning. Förra helgen när Axel och han var inne i stan stötte han, trott eller ej, på några kineser, som stod och fäktade med just sådana svärd. Kineserna kanske inte var de bästa fäktarna Patrik stött på, men otroliga entusiaster. Så nu har han gått och köpt sig utrustning och ska börja sammanstråla med dom på söndagar. Unnar honom verkligen det. Man behöver verkligen ett fritidsintresse i den här staden, för att öka livskvalitén här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar