The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

tisdag 18 juni 2013

Soluppgång

Vakterna i området såg på mig med stora ögon, när jag i går tidig morgon ... typ 4.00 ...klev ut genom grinden till området. Fullt utrustad, med kamera, linser och stativ, så ställde jag mig för att vänta på Maria ( som skulle komma ut genom andra grinden) och Karina som skulle komma med bilen. Dom måste ha tyckt att vi inte vara helt kloka som frivilligt åkte iväg för att göra något. Själva satt dom på varsin stol, på varsin sida av vägen och knappt orkade hålla ögonen öppna.  Fast, om jag tänker efter, så är vi nog inte riktigt kloka som beger oss iväg så tidigt på morgonen. Men jag måste säga att det är verkligen värt besväret. För att vara nere vid The Bund, se en jättestad som Shanghai vakna till liv, det är helt enkelt underbart. Även om jag kan ha svårt att komma upp på morgnarna, så är det nog för mig den bästa stunden på dagen. Det är då allt vaknar till liv, då hoppfulla förväntningar väcks och det är då man ser framåt och undrar hur dagen ska bli. På The Bund upplever man just det. Människorna är positiva, glada, gubbar leker med sina flygande drakar, tanter tar sig en promenad och folk som ska jobba passar på att motionera innan sin arbetsdag.  Jag rekommenderar verkligen ta sig besväret och åka dit en tidig morgon.

 





 
På Fredag flyttar vi. Det ska bli skönt. Här hemma går vi mest och väntar på flytten. Jag har rensat en del och Patrik har fixat hålen i väggarna, efter tavlorna. Eftersom husen är  så dåligt byggda, så medför en taveluppsättning ofta att hålet efter en spik expanderar och blir onödigt stort.
 
Så här i slutet är det inte mycket i skolan för barnen. De har mest roliga, sociala grejer som"" crazy hair day", vattenkrig m.m. och i morgon är det bare en vecka kvar sen åker vi till Sverige.... det längar vi allra mest till.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar