The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

tisdag 11 juni 2013

Workshop

Vilken helg jag fick vara med om. Känner mig så otroligt lyckligt lottad att få dela en helg med människor som har samma intresse som jag. För er som inte hängt med kan jag berätta att jag varit på min allra första workshop i fotografering här i Shanghai. Michael och Mimo tog oss till fantastiska ställen. Flera har jag besökt tidigare, men några platser var helt nya för mig. Vi har fått vandra igenom små trånga bostadsområden, där man nästan kliver in människornas sovrum. Vi har mött vänliga, generösa kineser, som nyfiket stannat och pratat med oss och som villigt ställt upp för att bli fotograferade.Vi har fotograferat, i regn, på kvällen, i tunnlar och mycket mer. Så mycket intryck att hjärnan och ögonen var helt slut på söndag kvällen. Jag tog ungefär 1600 kort, mycket är jag nöjd med, men mycket kan jag också slänga. Inser när jag ser korten att jag har en hel del kvar att lära mig. Men när man lyckas fånga ett fantastiskt ögonblick, så blir man nästan euforisk. Låter kanske löjligt, men man kan nog likna det med att göra mål. Lyckan  är total. Så här kommer ett axplock av mina fotografier. 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar