The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

fredag 10 maj 2013

245 - vad ska man göra då?

245 står skalan på idag! 20 i Sverige anses som dålig luft, bara som en jämförelse. Så vad ska man göra en sådan här dag när luften är dålig, men ändå varm och fuktig? I skolan håller dom barnen inne om värdena på luftkvaliten överstiger 200, så det säger ju något om hur den dåliga luften påverkar våra liv. Men det är inget att hänga läpp över.... det är som det är....ska man bo här i några år får man bara gilla läget. Så tillbaka till frågan; vad ska man hitta på? Axel och jag är själva hemma. Patrik är fortfarande i Indien och tjejerna har sovit över hos Martina. Jag försöker ordna en "playdate" till Axel, men om jag inte lyckas så får det nog bli lite bowling.

Vad har annars hänt den här veckan, inte så mycket faktiskt. Jag har gjort 2 försök att hämta upp en skinnjacka, som jag beställt, på fabricmarket. I måndags var jag där med Karina. Provade den. Den visades vara för liten över axlarna och för trång i ärmarna. Vi kom överens att jag skulle hämta upp den i torsdags igen. Kom dit, då med Maria och naturligtvis var den inte färdig. Sa åt dom att de fick leverera den hem, eftersom jag bor 2,5 mil bort, vilket de gjorde igår. De hade gjort den lite större , men fortfarande är jag inte riktigt nöjd. Fast jag orkade inte tjafsa mer, så jag accepterade den och betalade. Jag tror inte fabricmarket är riktigt min grej. Jag vet att många är stor kunder, beställer mycket och är jättenöjda. Jag tycker det är mest omständigt , tar mycket tid och att jag sällan är riktigt nöjd. Patrik däremot brukar beställa skjortor och han är i flesta fall mycket nöjd. Nå väl, det är ju inget världsproblem precis. Man kan ju helt enkelt låta bli att sy upp, om man inte vill.

Jag vet inte om vi börjar komma in i regnperioden, men den här veckan har det regnat, tror jag, varje dag. De har också föreberett för sandsäckar framför allas garage, så kanske regnperioden är på väg. Förra året missade vi den, tack och lov. Tror inte den drog igång på riktigt förren vi var i Sverige. Hade ett par översvämningar i källaren, men det kommer vi,tack och lov, slippa när vi flyttar till lägenhet.

I går lyckades jag  ta mig till gymmet, för första gången på minst 2 veckor. Jag längtar verkligen efter att komma igång igen, efter alla sjukdomar ock krämpor. Ska göra ett sista ryck innan sommaren. Det känns lite trist bara. det tar sådan tid att bygga upp bra fysik och sen när man lyckats hyfsat, så blir man sjuk och då rasar man ganska fort. Men men det är bara att ta nya tag. Finns inga genvägar.....

1 kommentar:

  1. Nej genvägar till ett hälsosamt liv finns inte...tyvärr. Men det är inte hälsosamt att träna med infektioner i kroppen så man får ja bara se det som en annan sorts hälsosamhet när man lyssnar och tar det lugnt. Trist bara att musklerna så fort förtvinar. synd att inte rödvin och choklad bygger muskler och karaktär. Tycker jag

    SvaraRadera