The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

tisdag 23 oktober 2012

Visst känns det lite tomt i huset!

Huset känns lite extra tomt och tyst när tjejerna är på skolresa. Axel njuter fullt ut. Att få ha mamma och pappa för sig själv är inte fy skam. Fast så är han forfarande ett ganska litet barn och vi är fortfarande jättebra i hans ögon. Ebba och Sara, som befinner sig i början av sina tonår, tycker däremot inte det. För hur pinsam kan man egentligen vara som förälder i deras ögon? Det tror jag de flesta tonårsföräldrar kan svara på, nämligen; extremt pinsam! Fast visst är det är helt i sin ordning. Det tillhör ju åldern. Hur som helst, de verkar ha en rolig skolresa. Idag fick vi det här mailet av deras rektor.

 

Jag kan inte påstå att jag har varit med om något äventyr här hemma som mina döttrar. Nej den största bedriften från min sida var att jag tog mig till aquazumba-passet idag. Fortfarande med en liten förkylning i kroppen lyckades jag ta mig igenom hela passet, även om jag kände att kroppen sa ifrån lite. Att det ska vara så svårt att bli av med en förkylning. Jag är osäker om jag ska gå imorgon, vill inte riskera bli sämre. I morgon har jag åtminstone fotokursen, som jag missade förra veckan. Vi ska få komma hem till vår kursledare och få ta porträttfoton i hennes studio. Det ser jag fram emot. Bäst att man förbereder sig med att sminka bort alla finnar och rynkor. Kanske att ni får se resultatet vid ett senare tillfälle, om mina kurskamrater delar med sig av sina alster ,dvs.
 
Hann också med en trevlig lunch hos Alejandra idag. Våra knytis-luncher är som vanligt väldigt trevliga. God internationell mat och trevligt sällskap kan aldrig gå fel.
 
Apropå mat, måste börja med middagen snart. Inser att klockan är alldeles för mycket. Hemma i Sverige är det väl lunchdags, så jag får önska er en smaklig måltid!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar