The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

onsdag 10 oktober 2012

Huset fyllt igen, av både det ena och det andra

Så var Patrik tillbaka i Shanghai efter 10 dagar i Europa. Härligt att ha honom hemma igen och som vanligt hade han fyllt 2 resväskor med svenska godsaker. Men nu dröjer det nog ett tag för honom innan han reser till Sverige igen. Det kanske blir jag som blir den som får åka till Sverige nästa gång. Planerar nämligen att resa själv till Götet i Mars, för att ställa i ordning sommarstugan innan sommarsemestern och få lite tid att umgås med vänner och familj. Vi får se om det blir av, måste boka flygbiljett först.

Det är inte bara Patrik som har anlänt till Shanghai. Det har också Fredrik, Patriks bror. Han är i Kina på tjänstresa, vilket är tur för oss för då får vi chansen att umgås med honom i några dagar. Trots hans sena ankomst till oss ikväll, hann vi med en trevlig pratstund med lite ost och vin. Det är riktigt roligt att få besök och när vi vet att det är vårt enda besök i höst så njuter vi extra mycket. Men visst var dom lite trötta herrarna Dahlman, som trots allt lyckades hålla sig vakna till kl 00. Inte illa med tanke på hektiskt jobbschema och tidsskillnad i kroppen. Från det ena till det andra; jag har köpt min första möbel i Kina som inte är IKEA. Det känns lite vuxet (i ett positivt perspektiv), sa Patrik när han såg skänken och syftar på alla Ikea-möbler vi har i vårt hem. Han tyckte att den var snygg och så även övriga familjemedlemmar. Själv är jag också nöjd, mycket nöjd med mitt köp faktiskt och har hittat en ny favorit möbelaffär ( www.kavakavahome.com ), som med största sannolikhet inte är den sista och enda gången jag besöker. I måndags fick jag och  Gloria en rundvandring i Qingpu- och Xujingområdet av Marta och det visades finna flera små, mysiga restauranger och butiker - bl a just den   här möbelbutiken...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar