The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

onsdag 30 april 2014

Magsjuka och deklaration, nej jag föredrar paraplyer

Lite magsjuka i slutet av april känns passande - NOT! Först blev Ebba sjuk i söndags natt sen jag i måndags natt. Nu ser det ut som om resten klarat sig och det tackar vi för. Sofia har 3 hela dagar kvar här och det hade varit förfärligt om hennes vistelse här skulle sluta i kräksjuka. Nej, nu håller vi tummarna och ser fram emot en varm och skön långhelg tillsammans. För nu äntligen har sommarvärmen kommit till Shanghai och det ser ut att bli en härlig helg.


Fick lite panik härom dagen. Kom på att....... Det är DEKLARATIONSTIDER! Hjälp!!...... Något som man gärna glömmer av, när man bor en bit från Sverige. Jag verkligen hatar att deklarera. Det där med siffror, blanketter, avdrag, inkomster, utgifter - det är inte min grej. Jag har en sådan respekt för detta att det låser sig för mig bara när jag ser en inkomstdeklaration. Jag blir fullständigt jättenervös. Tack och lov har jag släkt hemma i Sverige som kan bistå mig med information, som jag inte har tillgång till här, så förhoppningsvis kan jag få ordning på deklarationen i tid och kan skicka in den "redan" i morgon.


Jag var ute och shoppade med tjejerna i lördags (innan magsjukor och deklarationer). Det var en sådan där mörk och regnig dag, när lågtrycket låg som en hinna över Shanghai. Men det hindrade inte mig från att ta med mig kameran. För något som jag lärt mig att uppskatta här, är alla dessa färgglada paraplyer som lyser upp en mörkgrå dag. Dessutom fick tjejerna låna mina paraplyer i kinesisk stil, vilket gjorde min shoppindag/fotodag till något extra. Jag lekte lite med olika kamera inställningar. Korten blir lite speciella och jag har full förståelse om inte alla gillar det. Döm själva......











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar