The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

måndag 2 september 2013

En glad överraskning

I går var det tänkt att jag skulle träffa ett par "fotokompisar"  inne i stan, för lite fotografering. Tyvärr fick jag ställa in det, eftersom Axel vaknade med feber och kände sig hängig. Vi var båda två inte så nöjda med det. Axel var djupt besviken för att han inte fick gå till skolan. Istället fick han sitta hemma , titta på TV och dricka CocaCola. Vi blev lite överraskade när Patrik kom hem redan vid lunch och undrade varför jag inte svarat i min telefon. Det visades sig nämligen att hans bror Fredrik skulle komma till oss redan idag. (Vi väntade honom inte förrän på torsdag.) Visserligen bara för en liten snabblunch, för att sen åka vidare in i Kina. Men med en sådan trevlig överraskning var det bara att snabbt plocka undan det värsta i lägenheten, så att det såg någorlunda välstädat ut. Fredrik hade med sig lite godsaker från Sverige som vi hade beställt och ett gäng fototidningar för mig att frossa i. Det är faktiskt fjärde gången han är i Kina sen vi flyttade hit. Det känns riktigt lyxigt och alltid lika trevligt att ha honom här....även om det blir kort och intensivt.

Jag har haft svårt att komma igång med träningen sen vi kom tillbaka. Medans Patrik sprungit till gymmet var och varannan dag, har jag mest beklagat mig över hur lite lust och energi jag har haft till denna aktivitet. Det har blivit några små besök, men ingen större ansträngning. Så idag kände jag att ... NEJ NU FÅR JAG TA MIG I KRAGEN, kan inte ligga här tycka synd om mig själv....  var därför nere en timma  förut och faktiskt pressade mig lite. Kom upp i 10 km/ h i hastighet och sprang/ gick 4 km på 29 min. Dessutom vågade jag mig på några maskiner också. Känner mig faktiskt riktigt nöjd med mig själv....NU har jag kommit över tröskeln...NU blir det träning minst 4 ggr i veckan. Ebba och Sara ska också börja gå på gymmet, minst en gång i veckan ska de träna, plus att de har fotboll 2 ggr i veckan. Det känns viktigt att de rör på sig, med tanke på att det inte blir så mycket daglig  motion här , så som cykling och promenader.

Nej, nu ska jag ut och njuta av den behagliga värmen som vi haft den senaste veckan. Runt 30 grader, lite vind och faktiskt en hel del blå himmel. Inte illa för att vara Shanghai.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar