The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

fredag 12 april 2013

Välbefinnande

Jag fick ett mail från min underbara väninna Lena, som skrev att hon saknade mina blogginlägg. Det gör ju en lite glad faktiskt att dom är saknade. Tyvärr har det av någon anledning varit svårt att få till något skrivande ... Vilket är väldigt tråkigt , för jag tycker faktiskt att det är lite befriande att skriva. På kvällen och natten, när jag ligger i sängen, får jag massor av idéer om vad jag kan/ vill skriva om, men då finns det naturligtvis inte någon dator eller papper i närheten och jag är för trött för att gå upp och sätta mig och skriva. Hur som helst så har jag bestämt mig för att ta upp min blogg igen och bli lite mer flitig. Det blir ju faktiskt en dagbok för mig också, som kan vara kul att titta tillbaka i i framtiden. Så, vad har hänt?  Ebba och Sara hade en fantastisk resa i Kambodja. De kom hem välbehållna, men utmattade. Fulla av intryck, berättade de gladligen om sina upplevelser. De har fått bygga hus, plantera träd, besöka tempel, bada i vattenfall, dela rum med bästa kompisar, lära känna nya kompisar osv ... ja listan kan göras lång.  Jag är så tacksam att vi har möjlighet att kunna ge dom den här erfarenheten. Jag är fullt medveten om att det är få förunnat som kan göra något sådant för sina barn. Det är något som det förhoppningsvis kommer att bära med sig under hela livet.... erfarenheten att åka med skolkompisar till ett annat land, hjälpa dom mest behövande och uppleva en annan kultur.
Patrik, jag och Axel stannade hemma på lovet. Patrik jobbade några dagar och då passade jag och Axel på att besöka Zoo och träffa kompisar Så för vår del var veckan lugn och det kändes helt ok att stanna kvar i Shanghai över lovet. Även om vi hade en viss ånger för att vi inte passade på att åka till Kambodja vi också. Annars är det mycket träning som gäller, både för mig och Patrik. Å vad det är underbart att gå till gymmet och utmana sig själv i både styrka och kondition. Nu när jag är igång, så kan jag inte förstå att jag under årens lopp låtit mig själv gå ner, i min fysiska hälsa så mycket, som jag faktiskt gjort.  Nu känner jag mig starkare, piggare, gladare och faktiskt tryggare. För min del är det nämligen så att en god fysisk hälsa har medfört, en tryggare och stabilare självkänsla. Något som jag under många år har fått jobba mycket med. Fotograferandet har också hjälpt till. Är så glad över min nya hobby. Den har fått mig att öppna upp och se världen med andra ögon och första gången i mitt vuxna liv har jag hittat en hobby. Härom dagen var vi på The Bund och fotograferade soluppgången. Jag hade ju aldrig åkt in kl 4.15 på morgonen för att titta på en soluppgång, om det inte vore för fotograferandet....och visst var det värt det....


 
 







2 kommentarer:

  1. Så underbara bilder och vas härligt med en hobby! Visst är det roligt att bara kunna gå upp i något helt eget när man behöver?

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Annkin. Ja, det är härligt med en egen hobby. Det stärker en inifrån. Kram

    SvaraRadera