The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

söndag 21 april 2013

Härligt med besök!

Så har vi fått besök igen .... ett efterlängtat sådant..... av  farmor Florence. Tidigt i går morse landade hon. Patrik, Axel och Sara, satte klockan redan på 5.00 för att åka och möta henne på flygplatsen. Jag och Ebba stannade hemma för att förebereda en välbehövlig frukost, efter en lång flygresa. Klockan 9 var dom hemma i huset igen . Vi hjälptes åt att packa upp alla godsaker, som hon lyckats få med sig ..... vilket var en heldel .... trots bara en resväska. Efter frukosten var det ingen vila, nej det var lika bra att försöka hålla igång Florence, så Patrik och hon begav sig iväg till fabricmarket, för att beställa lite skjortor till Göran, Patriks pappa. Jag, som oturligt nog, har drabbats av en förkyning, stannade hemma med barnen. Jag kröp ner i sängen igen , för att försöka kurera mig. Barnen, tror jag gjorde lite läxa eller så tittade de på TV ...  men det spelar faktiskt ingen roll.... för jag fick vilat ostört och det behövde jag. Resten av dagen avlöpte ganska lugnt. Det spelades ett spel, som Axel fick av farmor, sen tittade vi på film ...."Silver lining playbook".... tredje gången jag ser den och lika bra den här gången . Eftersom det är jag som normalt står för planeringen av matintaget och jag kände mig krasslig och därför inte orkat planera någon mat, så fick det bli Thaimat till middag, vilket ingen direkt hängde läpp över. Sen blev det, av förklariga själ, en tidig sänggång

Idag har det stått kalas på agendan. Den här gången var det Axels tur att få gå. Han var bjuden på laserdomkalas och såg väldigt mycket fram emot detta. Undertiden Axel gick på kalas så gick vi till Lu xun park, som ligger alldeles närheten av där kalaset skulle vara. Denna fantastiska park, som jag har bestämt mig för att göra till ett obligatoriskt besök för våra gäster. Jag vet att jag har skrivit om denna plats förut, men den tåls att skrivas igen om. Förutom att parken är vackert planerad, så är det en plats där dans, sång och umgänge blandas i en enda stor godisskål. Det finns något för alla och som ickekines, så är det ett nöje att bara beskåda det kinesiska vardagslivet. Efter att Axels kalas var färdigt, så skulle tjejerna dansa, vilket var ett rent nöje att titta på. Jag måste faktiskt få säga att jag är stolt över hur mycket de har utvecklats i hiphop. De senaste gångerna har de haft en jättebra danslärare, som lärt dom en fräck koreografi. Dessutom utstrålar han dansglädje och det är ju en viktigt del när man ska förmedla dans till andra.

Avslutar med lite bilder från Lu xun Park och senaste fotokursen, där vi lärde oss något som kallas "panning", vilket kortfattat innebär att man fryser ett rörligt objekt.
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar