The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

onsdag 23 januari 2013

Jag säger bara Homeland!

Till alla er som tycker om att se en riktigt bra film eller serie....

Jag har precis sett sista avsnittet på Homeland säsong 2. Vilken serie, den har precis allt, kärlek dramatik och spänning ... paketerad i en modern berättelse. Har jag börjat att titta , så kan jag inte sluta. Man sugs in i alla dessa fantastiska karaktärer, man vill veta mer om dom, förstå dom och se hur det går för dom. Det är inte konstigt att serien vann flera priser på Golden Globe galan. Båda huvudrollsinnehavarna vann  ...välförtjänta ... men den som har fastnat hos mig är den unga tonårstjejen, dotter till Brody i serien, spelad av Morgan Saylor. Fasiken vad bra hon är. Hon lyckas gestalta en tjej som slits mellan att vara tonårstjej, hantera sin fars återkomst till familjen och oron över allt som händer, på det mest naturliga sätt. Jag hoppas och tror att hon har en lång karriär inom film- och tv-industrin.

Ja, ni hör ju själva hur jag låter ... jag kanske ska byta yrke ... nej, skämt å sido, men visst är det underbart när en film eller tv-serie tar tag i en och slukar in en i annan miljö ...

Nå, tillbaka till verkligheten igen. I går var det onsdag och jag var på Zumban som vanligt och som vanligt kände jag mig som en elefant, med armar och ben som spretade åt alla möjliga håll. Men vad gör väl det när man har kul och känner att det faktiskt ger lite resultat. Bakom den " lilla" putmagen finns det trots allt en antydan till muskel. Ja det är väl bara att fortsätta och kämpa så ska den där putmagen förhoppningsvis vara borta lagom till sommaren. Efter Zumban så var det bara att skynda mig hem, för en snabbdusch och något form av matintag, för att sen bege mig hem till Kristina, för lite Majhong. Det är riktigt roligt att vi har kommit igång med den här gruppen. Vi sitter och fikar och snackar i 1 timma och spelar Majhong i 1,5 timma. Jag har fortfarande inte fått kläm på alla regler och poängräkningen. För att sammanfatta det kort, så kan man säga att man ska samla på 1 av 3 olika serier, "bambu", "tecken" och "cirklar", sen kan man samla på vindar, drakar och blommor, som också kan ge poäng. Men för att ge en enklare förklaring, kan man säga att det är en blandning mellan poker, uno och Yatzi fast med stenar. Fast när jag tänker efter så var det inte någon enkel förklaring heller, så jag lämnar den punkten och går vidare.

Resten av dagen avlöpte väl. Tyckte jag var rätt duktig, eftersom jag äntligen fick räkningar betalda.
Det är konstigt, när man har all tid i världen borde det inte vara så jobbigt att få saker och ting gjorda, men av någon anledning så är det ibland ett företag att genomföra det som står på agendan. Jag har insett att jag presterar mycket bättre under press. När jag jobbar så kan jag även hinna med att städa, handla och laga mat under samma dag ... kanske inte riktigt, men nästan.

Barnen kom hem vid 16.15 som vanlig. Vrålhungriga kastade dom sig över mellanmålet, som jag dukat fram. Eftersom tjejerna inte hade något prov eller inlämningar till idag, så unnade vi oss en myskväll framför TV:n. Jag beställde indiskt och sen tittade på "Gleeproject S2" och åt NyaZeeländskt godis. Vi hade det så mysigt att jag glömde av att Axel hade kinesiskaläxa till idag. Stackars Axel var lite smått förtvivlad över att han inte gjort son läxa, vilket förövrigt var en rätt så svår läxa, som jag insåg att jag inte hade kunnat hjälpa honom med. Så i morse var Axel väldigt noga med att se till att jag skrev till hans lärare och förklarade att han behövde hjälp.

Nej, måste sluta nu. Ska åka in till dwntown med Martina, ta lite kort och äta lunch. Solen skiner också så det ser ut att bli en härlig dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar