The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

torsdag 29 november 2012

Vinterkonsert!

Var på en trevlig och lyckad vinterkonsert på skolan. Blir så imponerad på alla barn och ungdomar som vågar ställa sig på en scen och sjunga och/eller spela något instrument. Igår var det Secondarys musikelever som bjöd på en musikalisk resa. Dessutom sjöng WISS kör, som består av elever, föräldrar och barn, 3 sånger. Ebbas klass uppträdde med Maroon 5:s "Moves like Jagger" och Saras klass med "Stereoheart". Den här terminen har de studerat och övat hiphop och rap, vilket  vi fick se resultatet av i dessa uppträdande. Ebba fick dessutom äran att sjunga 2 sånger. Den andra sången var med sitt nyetablerade band. Eftersom jag älskar musik , tycker jag naturligtvis att det är extra kul att de vill hålla på med det.


 

 
 
Idag har jag faktiskt haft en riktigt mysig dag alldeles för mig själv. Efter att barnen åkt till skolan gjorde jag mig i ordning för att åka och ha tennislektion på klubbhuset. Upptäckte dock att ingen var där när jag kom. Hade typiskt nog missat ett par sms från Kristina, som skulle ha lektion tillsammans med mig. Eftersom det hade regnat i natt var banan blöt och det blev därför en iställd lektion. Det var väl lika bra, eftersom luften luktade svavel och bränt gummi.... ja, ibland undrar man vad det är för luft man andas in här? Bestämde mig att gå till gymmet och springa på löpbandet istället, men när jag kom in i salen upptäckte jag att bara 3 av 11 maskiner fungerade och alla 3 var upptagna. Lite irriterande eller ganska mycket irriterande. Den stackars receptionisten fick ett litet argt öga av mig och en fråga när de hade tänkt att laga maskinerna. Hon lovade att ringa reparatören, men det återstår att se. Eftersom jag inte hade någon lust att lyfta vikter, utan att ha värmt upp mig, bestämde jag mig för att gå hem istället. Resten av dagen avlöpte lugnt och avkopplande. Försökte baka lite lussekatter, som först blev rejält misslyckade, hårda,torra och brända i botten. Men på andra försöket lyckades jag rycka upp mig och bullarna blev faktiskt rättså stora och inte så brända. Det är inte illa, för att vara mig, ska ni veta. Baka bullar och lussekatter är inte min starkaste sida. 
 
Patrik kommer hem sent i kväll/natt. Han flög över dagen, till en kinesisk stad, som jag inte kan uttala namnet på och landar kl 23.30 ikväll. Som tur är , på flygplatsen nära oss. Nej, nu är det dags att ta hand om middagsdisken, som står och väntar på mig i köket.
Ha en riktig härlig torsdagskväll!
 
 

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar