The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

torsdag 11 september 2014

Känns helt okej!

Det är snart 3 veckor sen vi kom tillbaka och nu känner jag att jag äntligen kommit in i livet här igen. Ett par fotojobb på två olika event, skolstart i svenska skolan där jag assisterar/undervisar och fotopromenader i centrala Shanghai är alla en bidragande orsak till att det nu känns helt okej att vara tillbaka. I veckan fyllde Axel år och för oss är det starten på hösten. Hela 10 år är han nu och vi har inga barn längre som är "en-siffrigt"......Känns lite konstigt!...... Hur gick det här till?
Första höstförkylningarna har några av oss fått genomlida den  senaste veckan också. Värst har det varit för Patrik, som var sängliggande hela förra helgen. Typiskt nog så hade vi långhelg också, när skolan var stängd i måndags och alla var lediga, p.g.a. "Moon Cake Festival". Vi var ju inte direkt aktiva den helgen, när Patrik låg sängliggande. Jag lyckades dock ( med en stor dos av dåligt samvete) åka in till Shanghai och delta i en global fotopromenad på lördagen. Trots många deltagare och viss stress p.g.a. den stora massan kineser, som också var inne i centrum, fick jag tillbaka min lust till gatufotografering. Så idag åkte, jag, Karina och Petra in för lite fotograferande. Petra tog med oss till ett kvarte, som vi hade missat i lördags och vilket kvarte sen.....Människorna där var så trevliga och mysiga. Dessutom höll dom koll på var vi var. Vid ett par tillfällen kom vi i från varandra och då möttes vi av hjälpsamma damer, som pekade vilket håll de/ den andra hade gått. Dit går jag gärna tillbaka....om jag hittar :-)


Till helgen är det val och jag var och röstade redan förra veckan. Känns alltid lika högtidligt att gå och rösta  - och viktigt! Detta året om något.

Lämnar er med lite foton från de olika fotopromenaderna.....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar