The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

torsdag 7 mars 2013

Sommarvärme!

26 grader varmt och sommarvärme...jag ska inte klaga...det är bara att njuta, för man vet inte hur länge det varar. Har lärt mig att det snabbt kan ändra sig här och om väderleksprognosen stämmer så ska det vara +6 och regn på söndag. Så visst är det härligt med lite värme när den väl kommer! Jag har lovat att packa ner lite i resväskan, när jag flyger till Sverige. SVERIGE!.... Kan inte fatta, men nu är det mindre än en vecka kvar .... härligt!. Ser verkligen fram emot att få komma "hem". Jag har insett att jag inte kommer att hinna med allt jag vill gör .... det är så många jag vill träffa, så mycket jag vill göra och dessutom ska jag hinna med att fixa lite i sommarhuset.  Som tur är är det inte långt till sommaren...våren brukar ju gå fort...så det jag inte hinner med nu få jag göra i sommar istället. Det är första gången jag är ifrån barnen så här länge. Det är en bra övning för oss alla fyra. Jag kommer säkert att sakna dom extremt mycket, men samtidigt ska det bli otroligt lyxigt att få resa på egen hand. Jag vet inte när jag gjorde det sist...
Nu till något helt annat....får man skryta lite? .... Jag är nämligen en stolt mamma över 2 tjejer som i nästa vecka ska få börja i den högsta nivån i engelska - English A. Tycker det är bra jobbat efter lite drygt 1 år här. Ska bli spännande att höra hur deras engelska kommer att utvecklas när det nu går i den nivån. Säkert högre krav, men också mer utveckling. De har haft en fantastisk lärare i english B, så vi hoppas på att de andra lärararna är lika bra.

Jag har börjat en ny fotokurs. Igår var första tillfället. Den här kursen är mer konstnärlig och man går inte igenom så mycket de tekniska bitarna. Mimo, vår lärare, är en fantastisk fotograf. Om jag lyckas få till ett kort, under den här kursen, som är något som liknar hennes "konst", så kommer jag vara mycket nöjd med mig själv. Det är Martina, Maria, Karina och jag som går kursen ihop. Vi satt som lyckliga småflickor och lyssnade på henne, samtidigt som hon visade sina fantastiska fotografier. Det är en otrolig förmån att få gå en sådan här kurs, på dagtid, utan stressen och i en liten grupp.

För ett år sen var det någon som sa till mig att det tar ett år att hitta sig själv och sin plats i den här miljön. För mig stämmer det så väl. Det är först nu jag har landat på riktigt. Jag har hittat en balans mellan sysselsättning, umgänge och träning. Jag vet att jag skrivit det förut, men att ha balans i livet är så viktigt oavsett var man än bor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar