The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

tisdag 10 november 2015

Tack så mycket!

Ni som har läst min blogg har nog att haft svårt att undgå min passion för fotografering. En passion som jag hittade just här i Shanghai. När jag haft som mest längtan till Sverige, mina vänner och familj har fotograferingen hjälpt mig att hitta det positiva med att bo här och det positiva med själva Shanghai. Jag kan dock ha lite svårt att kalla mig fotograf. En passionerad amatör fotograf vore nog mer rimligt att jag kallad mig. Det finns ju så många otroligt duktiga fotografer, som är långt mer avancerade än vad jag är,  där ute. Jag vill därför passa på att tacka alla ni som tar er tid att titta på det som jag lägger upp, ni som visar ert gillande genom att trycka på "like" och ni som t om tar er tid att kommentera. Det betyder så mycket för mig, ska ni veta och det gör att jag vill fortsätta att utveckla mig och utmana mig själv. I går t ex var jag inne i French Conssesion och promenerade ( med kameran förstås). Jag hade satt upp som mål att jag skulle ta portätt på 10 olika kineser. Har nämligen fortfarande svårt att bara gå fram till ngn och ta kort på den. Så utmaningen var att närma mig människorna på ett avslappnat och glatt sätt och dessutom lyckas ta lite foton på dom. Det blev inte 10 porträtt, men jag tror jag kom upp i 5 . Men det bästa av allt var att jag fick fin kontakt med några gamla damer som satt och umgicks på en parkbänk. Vi förstod inte ett ord vad vi sa, men skrattade gjorde vi och dom var nog lite stolta över att jag ville ta kort på dom. Då tänkte jag för mig själv att ; det här hade jag aldrig fått uppleva om jag inte börjat att fotografera :-)........
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar