The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

fredag 11 september 2015

Helt ok!

Tredje veckan in på höst terminen och nu börjar jag känna att det är helt okej att vara tillbaka i Shanghai igen. (Det tar alltid minst två veckor innan vemodet lagt sig och jag kan se tjusningen i att vara här.)  Det kan bero på att jag är igång med träningen igen, men det kan också bero på att jag anmälde mig till en spanska kurs och kommit igång med den. Hur som helst känns det lite lättare nu. Dessutom har jag hunnit med en matlagningslektion i Thaimat, vilket vad väldigt kul. Jag lärde mig laga en thai kycklingsoppa och vårrullar. Det jag ställer mig nu är  " varför har jag inte gjort det här tidigare?" Det är ju hur kul som helst! Så nu har jag anmält mig till en indisk matlagningslektion och  hoppas hinna med många fler matlagningsklasser, innan jag flyttar här i från!

I veckan fyllde Axel 11 år! ..... 11 ÅR!, kan inte fatta det. Den födelsedagen fick han bara fira med sina föräldrar. Ebba och Sara är nämligen i inre Mongoliet på skolresa. En resa som både jag och Patrik inte haft något emot att följa med på, men där var föräldrarna portförbjudna. Vi har fått löpande rapport under resans gång och dom verkar haft jätte roligt. Bland annat har dom fått ta del av den lokala kulturen, ridit , åkt ner för sanddynor, ätit på lokala restauranger ( med blandad förtjusning :-) ), upplevt "grassland". Allt har gått jättebra, förutom att Sara skadade sin fot när hon skulle åka ner för en av sanddynorna och har efter det haft svårt att gå på foten. Vi får se hur det är med henne när hon kommer hem i natt!

Axel var ju lite besviken på att systrarna inte var hemma när han fyllde år. Men vi försökte ändå göra hans födelsedag speciell,  genom att ta med honom till hans favorit restaurang  - " Kagen". En japansk Teppanyaki restaurang. Vi frossade i fisk och skaldjur och råvarorna var lika fina som alltid.

Till sist , Vi har haft en fantastisk vecka  när  det gäller väder och luft. Jag kan inte minnas när vi sist hade bra luft och bra väder i flera dagar i rad. Solen har strålat och luftkvalitén har legat mellan 50 -100. Det är lyxoch man mår lite extra bar då!

Axel 11 år!


Bilder från inre mongoliet - Fotogtaferat av Ebba











Thaimat


Vilket väder vi haft! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar