The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

måndag 17 december 2012

Att packa är inte alltid lätt!

Hosta som inte vill gå över och förkylningar som är mer envisa än vad vi är. Förra veckan var det Ebba som var hemma från skolan en dag, igår var det Axel. Vi får hoppas att det blir bättre innan onsdag, när vi ska resa. Jag har varit extremt ressjuk den här gången. Vaknat kl 5 varje dag i ett par veckor. Förstår egentligen inte varför, men hur som helst ska det bli väldigt skönt att få komma iväg och byta miljö. Vi har inte planerat så mycket, mer än bokat boende och färja. Har fått höra från flera att man inte behöver planera, utan ska ta det lite som det kommer och försöka stanna till och njuta på vägen. Vi får se om det är rätt taktik. Nya Zealändarna har sommarlov nu och det är deras högsäsong, så risken är att det är fullbokat på många ställen. Ska ta och packa det sista idag. Det är alltid lika svårt att veta hur mycket och vad man ska med sig. Antingen har man med sig för mycket kläder eller för lite, dessutom har man nästan alltid glömt någor...åtminstone är det så för mig. Hur man ska packa är, en annan fråga också, vi som dessutom ska in och ut ur bilen med packningen.  I-lands problem - jag vet, men det är alltid lite att planera innan en resa....nå väl jag märker när vi är där om jag gjort ett bra jobb eller inte. Tjejerna är 12 år och har det senaste 2 åren fått ta mer och mer ansvar för sin egen packning, så även den här gången. Jag ska försöka att inte lägga mig i ..(även om det är svårt att låta bli)...för de måste ju lära sig att planera själva vad de behöver. Jag får väl erkänna; jag har alltid varit liten av en curlingmamma och gärna velat hjälpa dom lite för mycket, men med årens lopp har jag lärt mig att skala av lite av den sidan hos mig.  Den här gången har jag bara gett ett skriftigt förslag på vad de kan tänkas behöva under resan, fast risken finns att jag i slutändan kommer vara där och peta mer i detalj....
Förutom att slutföra packningen, ska jag idag också inhandla det sista inför resan. Det är...även om det inte känns så...faktiskt jul om mindre än en vecka, så något litet paket kanske slinker ner i väskan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar