The little girl from Zhujiajio

The little girl from Zhujiajio

måndag 19 december 2011

Sista hela veckan innan vi åker

Ja nu börjar det verkligen närma sig.  I helgen har vi sagt hejdå till några av våra vänner. Känns underbart att veta att vi har så fina vänner här hemma i sverige. Förhoppningsvis kommer vi att få besök av någon/ några .

Jag har röjt och rensat under flera veckors tid. De flesta skåpen står tomma, men forfarande är de en hel del saker, framförallt kläder, kvar. Det mesta hoppas jag att vi kan få plats med i våra  6 resväskor. Det är så mycket att tänka på inför en sådan här stor flytt, så min nivå av stress har nått nya höjder. Det blir lätt att man ligger vaken och orar sig för att man glömt något. Tur att vi har så fina föräldrar som ställer upp med allt från förvaring av saker, lån av bil  till att bara sitta och samtala. För när det nu närmar sig med storm steg så blir dom i sin närhet faktiskt allt mer viktiga. När förändringar sker i livet så upptäcker man på nytt hur viktiga familj och vänner är för en.

Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska ta mig an. Köpa julkappar, packa eller slänga skräp. Det får nog bli julklapps inköp, sen ska jag in till stan och göra rent mina tänder. Ett besök hos tandhygenisten är  nog bra att göra innan resan. Vet inte om de ens har tandhygenister i Kina.

1 kommentar:

  1. Sänder våra varmaste lyckokramar till er inför morgonens resa! Heja er som gör detta häftiga äventyr! Kram, hörs! <3

    SvaraRadera